|
Главная | Блоги | Рассылки | Телефон | Переписка | Переговоры | Презентации | Совещания | Собеседование | Грамматика | Speaking | Экзамены |
Выпуск 14 - Как узнать свой уровень английского языка? Понимание того, на каком уровне владения языком вы находитесь, чрезвычайно важно для продвижения вперед: ведь нужно знать, в какой точке остановился и куда дальше идти. Обычно, пройдя обучение на курсах, с репетитором или самостоятельно, складывается общее представление об уровне полученных знаний по грамматике, разговорной практике, пониманию на слух, чтению и письму. Но эти уровни не всегда кажутся достаточно определенными. Если вы читали предыдущие выпуски рассылки, в частности, статьи о зарубежных университетах, то обратили внимание, что практически все учебные заведения предъявляют к иностранцам, которые намерены поступить на обучение, особые требования к уровню владения английским языком. Предполагается, что он должен быть, по меньшей мере, не ниже среднего. Естественно, на языковые курсы принимают любого желающего без исключения, даже с нулевым уровнем. Но сейчас речь пойдет не о лингвистических краткосрочных курсах, а о высшем или среднем специальном образовании на английском языке. Давайте разберемся, каким образом определяются уровни, и что они в себя включают. Общие навыки включают устную и письменную речь, понимание на слух и чтение. Если принять за основу уровень образованного носителя языка, то общепризнанными являются 10 уровней, иногда для простоты их сокращают до четырех: продвинутый - средний - начальный - нулевой. Итак, что нужно уметь делать, чтобы попасть в ту или иную группу. Даже общее описание конкретного навыка поможет понять, соответствуете ли вы заявленным требованиям или нет, и на что следует обратить внимание в первую очередь. Native speaker ↑ 10 - Very Advanced Speaking - Speak fluently and accurately to near native speaker standard Listening - Understand all general and specialised language with near native speaker facility Reading - Read full range of general and specialised text types to near native speaker standard Writing - Write full range of general and specialist text types to near native speaker standard ↑ 9 - Advanced Speaking - Speak fluently and accurately in wide range of situations using appropriate style and register Listening - Understand extended passages of speech in informal and formal situations on a wide range of topics. Have a sophisticated awareness of style and register Reading - Understand in depth a wide variety of general and specialised text types. Have a sophisticated awareness of the use of style and register Writing - Write a wide range of text types using complex text organisation and appropriate style and register ↑ 8 - Pre-Advanced Speaking - Participate effectively in most language situations using appropriate style and register Listening - Understand everyday conversation on a wide range of topics with confidence. Develop reasonable level of competence in dealing with more specialised language. Can cope with listening situations in which part of the message is distorted Reading - Understand general and some specialised text types. Can sustain concentration on reading tasks over a long period Writing - Write coherently and accurately on a range of topics, using appropriate style and register ↑ 7 - Business English Speaking - Speak on the phone, speak face to face in business meetings, speak face to face in the social situations, negotiate, give a presentation, give a formal speech, give a lecture, sell or promote a product or service, discuss statistics, show visitors around Listening - Understand presentations, people speaking on the phone, people speaking at the meetings, lectures, social talk, TV programmes and videos, radio, recorded material (answerphone, voice mail, etc.) Reading - Understand business letters, reports and memos, faxes, newspapers and magazines, specialist journals, marketing and publicity material, books connected with job, reference material (trade directions, etc.) Writing - Write coherently and accurately business letters, faxes, short messages, notes, and memos, articles, reports, notes for presentations, formal speeches ↑ 6 - Upper-Intermediate Speaking - Participate actively in everyday conversation. Develop an awareness of variations in style and register Listening - Understand most details of conversations on everyday topics. Evolve strategies to cope with unfamiliar and idiomatic vocabulary Reading - Understand a wide range of common text types with competence. Develop an awareness of variations in style and register Writing - Write extended texts, using appropriate techniques of text organisation ↑ 5 - Mid-Intermediate Speaking - Sustain conversation on familiar topics, linking sentences effectively Listening - Understand main points of complex language intended for native speakers. Understanding may be impeded by high incidence of unfamiliar idiomatic vocabulary Reading - Extract basic information from complex texts on a variety of topics. Aware of main features of text organisation Writing - Write a range of text types, using more complex grammar structures ↑ 4 - Intermediate Speaking - Speak fluently on familiar topics. Increasingly accurate use of grammar structures. Confident in dealing with most routine tasks Listening - Understand conversations on familiar topics in some detail. Develop strategies to cope with some unpredictable language situations provided delivery is below normal speed Reading - Understand with ease simple texts on routine topics. Develop strategies for deducing meaning of unfamiliar vocabulary Writing - Write basic texts on a range of topics, using simple grammar structures ↑ 3 - Pre-Intermediate Speaking - Participate in short conversations on familiar topics. Can perform routine tasks in everyday situations Listening - Understand gist of conversation on a familiar topic. Can understand routine exchanges in everyday situations Reading - Understand gist of short, simple texts. Dependent on dictionary for detailed understanding Writing - Write short, simple texts on familiar topics. Grammar and spelling errors may impede communication ↑ 2 - Elementary Speaking - Give basic information and ask questions using simple grammar structures and vocabulary Listening - Understand simple statements and questions in structured situations. Still rely on some repetition and clarification Reading - Read simple sentences using basic vocabulary. Rely on context to infer meaning Writing - Write simple sentences using limited vocabulary in clearly structured settings ↑ 1 - False Beginner Speaking - Give simple personal information using very limited vocabulary Listening - Understand very simple language in highly predictable situations. Demand slow, clear speech input with constant repetition and simplification. Reading - Read simple words and phrase. Relies heavily on visual clues and context to infer meaning Writing - Perform very basic writing tasks which do not involve knowledge of grammar structures ↑ 0 - Beginner
Посмотрете видео о том, как развивать каждый из четырех базовых (speaking, listening, reading, writing). Кроме того, в интернете размещено множество ресурсов по этой теме, например: на сайте www.englishclub.com.
Читайте другие статьи серии "Учеба за рубежом": В чем тайна Кембриджского университета ▪ В Европе популярнее IELTS ▪ Лондонская бизнес-школа ▪ GMAT - подготовка и сдача теста + практика онлайн ▪ Жить и учиться в Швейцарии - IMD ▪ TOEFL - самое главное о тесте ▪ Эссе для Оксфорда ▪ Гарвард - университет из Лиги плюща ▪ Pearson Test of English (PTE) ▪ Йельский университет ▪ SAT ▪ Open University - Открытый университет дистанционного обучения ▪ Как узнать свой уровень английского языка?
Дополнительно пройдите тесты: Quiz 1 - уровень elementary/pre-intermediate Quiz 2 - уровень elementary/pre-intermediate GMAT - уровень upper-intermediate
Блог "Studying Abroad" - www.ok-university.blogspot.com Подписаться на бесплатную рассылку "Как поступить в западный университет" можно на главной странице сайта www.english-2days.narod.ru или здесь
|
|
|||||
|