Образец письма на английском.Логистика на английском

      Главная  | Блоги  | Рассылки  | Телефон  | Переписка  | Переговоры  | Презентации  | Совещания  | Собеседование  | Грамматика  | Speaking  | Экзамены  

АНГЛИЙСКИЙ ДЛЯ БИЗНЕСА

Выпуск 30

рассылка сайта www.english-2days.narod.ru

14.08.2009

Выходит с 18.11.2004

Архив   Предыдущий выпуск   Следующий выпуск

Здравствуйте, уважаемые читатели!

В этом выпуске:

Тема: Logistics - Логистика

Термин выпуска: FOB

Тест на знание английских предлогов

Новое:

Практика: <> Как ответить на письмо - жалобу

LOGISTICS - ЛОГИСТИКА

Logistics is the management of the flow of goods, information and other resources, including energy and people, between the point of origin and the point of consumption in order to meet the requirements of consumers (frequently, and originally, military organizations). Logistics involves the integration of information, transportation, inventory, warehousing, material-handling, and packaging, and occasionally security. Logistics is a channel of the supply chain which adds the value of time and place utility.

 

Business logistics

Logistics as a business concept evolved only in the 1950s. This was mainly due to the increasing complexity of supplying one's business with materials and shipping out products in an increasingly globalized supply chain, calling for experts in the field who are called Supply Chain Logisticians.

This can be defined as having the right item in the right quantity at the right time at the right place for the right price in the right condition to the right customer and is the science of process and incorporates all industry sectors. The goal of logistics work is to manage the fruition of project life cycles, supply chains and resultant efficiencies.

In business, logistics may have either internal focus (inbound logistics), or external focus (outbound logistics) covering the flow and storage of materials from point of origin to point of consumption. The main functions of a qualified logistician include inventory management, purchasing, transportation, warehousing, consultation and the organizing and planning of these activities. Logisticians combine a professional knowledge of each of these functions so that there is a coordination of resources in an organization. There are two fundamentally different forms of logistics. One optimizes a steady flow of material through a network of transport links and storage nodes. The other coordinates a sequence of resources to carry out some project. /wikipedia.org/

Полезные ссылки - для обучения:

Институт логистики и транспорта (Нортен, Англия) - www.ciltuk.org.uk/pages/home

Учебный центр в Лондоне - www.themanagementschool.com

 

Словарь

point of origin - пункт отправки (происхождения) supply chain - сеть снабжения
point of consumption - пункт доставки (потребления) fruition - осуществление
inventory - запас, резерв storage nodes - пункты хранения
warehousing - складирование  

Answer the questions:

1. What industry was logistics initially required by?

2. When and why did logistics as a business concept emerge?

3. What's the definition of the business logistics? What's the key word in this definition?

3. How are two points involved in the flow of resources called?

4. What are the responsibilities of a qualified logistician?

 

 

ТЕРМИН ВЫПУСКА

FOB - free on board

(франко - борт)

Exporter pays all the charges for putting the goods onto the ship

 

  Проверьте себя! Пройдите мини - тест на знание английских предлогов!

 http://www.english-2days.narod.ru/prepos_test.html.

 

ПРАКТИКА - ОТВЕЧАЕМ НА ПИСЬМО - ЖАЛОБУ

                                             

В предыдущем выпуске говорилось о том, как написать письмо-жалобу. Сегодня речь пойдет о том, какие фразы можно использовать в письме или факсе, чтобы смягчить или полностью уладить конфликт. До того, как начать писать ответ, нужно собрать всю документацию от организаций или частных лиц, которая имеет отношение к проблеме и может помочь в разрешении разногласий с клиентом. По структуре начало ответа будет таким же,  как и сама жалоба: адресат, обращение, ссылка на письмо-жалобу, изложение проблемы. Далее следует написать, что было предпринято, что прояснилось в ходе проверки, и объяснить причину случившегося. Если вина лежит на компании, следует принести извинения. Наконец, сообщить, каким образом планируется решить проблему.

 

  1

Адресат (имя - если известно, должность, название компании, отдел - если имя неизвестно, улица, город, страна, почтовый код)

Name of Contact Person
Title, if available
Company Name
Consumer Complaint Division
Street Address
City, State, Zip Code

 2

Обращение

Dear:

 3

Ссылка на письмо-жалобу

Re: (number + date)

 4

Изложение проблемы

Thank you for the letter regarding...

 5

Что предпринято, что прояснилось, и объяснить причину

There was a technical/administrative error on our part... We have checked the documentation and found that ...

 

 6

Извиниться, если вина лежит на компании

Please accept our apologies for any inconvenience.

 7

Как будет решена проблема

We are ready to send a new... and reimburse all the expenses (жалоба удовлетворяется).

Unfortunately/Regretfully, due to... we are unable to send... and reimburse the expenses (жалоба не удовлетворяется по объективным причинам).

 8

Контактная информация (имя, адрес, номер телефона, электронная почта)

Please contact me at the above address or by phone at (home and/or office numbers with area code).

 9

Подпись

Sincerely,

Your name
Enclosure(s) cc: (reference to whom you are sending a copy of this letter, if anyone)

Практика. Если вы выполнили задание предыдущего выпуска и составили жалобу на некачественный товар, напишите ответ на нее.

 

Если вам понравился выпуск, перешлите его своим друзьям!

Использование материалов рассылки возможно только с активной ссылкой на сайт www.english-2days.narod.ru.

До встречи в следующем выпуске.

Нина Григорьевна

©english2days2009

    Рейтинг@Mail.ru Яндекс цитирования Rambler's Top100

Hosted by uCoz