|
|
Главная | Блоги | Рассылки | Телефон | Переписка | Переговоры | Презентации | Совещания | Собеседование | Грамматика | Speaking | Экзамены |
|
Общественные связи-Public relationsВыпуск 53 - Public Relationsрассылка сайта www.english-2days.narod.ru |
|||
В этом выпуске: Topic: Public Relations (text, exercises) Video: What is PR? Business Writing: Как подготовить пресс-релиз на английском языке |
||||
Topic: Public Relations |
||||
Public relations (PR) is the practice of managing the flow of information between an individual or an organization and the public. Public relations provides an organization or individual exposure to their audiences using topics of public interest and news items that do not require direct payment. The aim of public relations by a company often is to persuade the public, investors, partners, employees, and other stakeholders to maintain a certain point of view about it, its leadership, products, or of political decisions. Common activities include speaking at conferences, winning industry awards, working with the press, and employee communication.
Essential functions of public relations include research, planning, communication, dialogue and evaluation. Other public relations activities include:
Building and managing relationships with those who influence an organization or individual’s important audiences has a central role in doing public relations. Traditional public relations tools include press releases (a written or recorded communication directed at members of the news media for the purpose of announcing something ostensibly newsworthy) and press kits (a pre-packaged set of promotional materials of a person, company, or organization distributed to members of the media for promotional use) which are distributed to the media to generate interest from the press. Other widely used tools include brochures, newsletters and annual reports. Video and audio news releases (VNRs and ANRs) are often produced and distributed to TV outlets in hopes they will be used as regular program content, with or without acknowledgment of the source. One emerging theme is the application of psychological theories of impression management. After a public relations practitioner has been working in the field for a while, he or she accumulates a list of contacts in the media and elsewhere in the public affairs sphere. This "Rolodex" (a rolling device for cards) becomes a prized asset, and job announcements sometimes even ask for candidates with an existing Rolodex, especially those in the media relations area of public relations. Astroturfing is the act of public relations agencies placing blog and online forum messages for their clients, in the guise of a normal "grassroots" user or comment. Источник: wikipedia.org/wiki/Public_relations
|
||||
|
||||
Exercises |
||||
Ex.1. Find the English equivalents to the Russian phrases: - убедить общественность - вращающееся устройство для карточек - вызвать интерес - дополнительная литература - ссылка на источник - составить список контактных лиц Ex.2. Answer the questions: - What is the aim of 'public relations'? - How many PR tools can you list? - What is the purpose of a press-release? - How does it differ from a press kit? - Why is a kind of "Rodolex" called a prized asset? |
||||
Video - What is PR? |
||||
Вас также может заинтересовать лекция Пола Холмса "PR и социальные сети" (1 час), проходившая в НИУ ВШЭ в апреле 2012 г. |
||||
Business Writing - Press-release |
||||
В деловом мире пресс-релиз (press-release) рассматривается не столько как документ, сколько как рекламный материал, который служит в первую очередь для краткого и оперативного информирования о событии (выставке, встрече, выступлении, выпуске продукции и т.д.). Целевая аудиторияПрежде чем приступить к составлению пресс-релиза, нужно определиться с тем, кому он будет адресован и каким образом привлечь внимание этой аудитории. Именно понимание потребностей и интересов определенной, так называемой «целевой» группы людей в значительной степени поможет в последующем подготовить запоминающийся текст. Кроме того, нацеленность на определенную группу потребителей облегчит поиск средства массовой информации (газеты, журнала, сайта и т.д.), где будет опубликован пресс-релиз. Эксперты в этой области рекомендуют обратить особое внимание на ключевую фразу, которая связала бы рекламируемую продукцию или услугу с теми людьми, которые их ищут. Эта ключевая фраза должна быть включена в заголовок и повторяться, по меньшей мере, три раза в тексте пресс-релиза. Содержание пресс-релизаТрадиционный объем пресс-релиза – 1-2 страницы, но и 0.5 страницы могут содержать все важные факты, поэтому нужно следить за последовательностью изложения материала.
Занимаясь рассылкой пресс-релиза, важно помнить, что качественно подготовленный и высоко информативный материал имеет меньше шансов попасть в мусорную корзину редакций. Структура пресс-релиза
Пример пресс-релизаPress-release: Sample "Language learning opens the windows of our minds", says Secretary General Strasbourg, 24.09.2004.
"Learning another language opens the windows of our minds”, said Terry Davis, the Secretary General, in Strasbourg today. Mr Davis was addressing colleagues in the Council of Europe in a speech marking the European Day of Languages on 26 September. “Language learning is a powerful tool for building tolerant, peaceful and inclusive multicultural societies”, he said. “The experience of learning a new language helps to develop openess to other cultures and acceptance of different ways of life and beliefs. It raises awareness of linguistic and cultural diversity and promotes tolerance of people with a different lifestyle.” More information: …
Press Contact
Из книги "Как составить деловой документ по-английски". Смежные статьи о составлении деловых документов:
|
||||
|
||||
Использование материалов рассылки возможно только с указанием автора и активной ссылкой на сайт www.english-2days.narod.ru.
До встречи в следующем выпуске. Copyright©www.english-2days.narod.ru.2009-2017.All rights reserved. |