Общественные связи-Public Relations на английском языке.Как написать пресс-релиз на английском

      Главная  | Блоги  | Рассылки  | Телефон  | Переписка  | Переговоры  | Презентации  | Совещания  | Собеседование  | Грамматика  | Speaking  | Экзамены  

Public-relations.Business English

Общественные связи-Public relations

АНГЛИЙСКИЙ ДЛЯ БИЗНЕСА

Выпуск 53 - Public Relations

рассылка сайта www.english-2days.narod.ru

Архив  

В этом выпуске:

Topic: Public Relations (text, exercises)

Video: What is PR?

Business Writing: Как подготовить пресс-релиз на английском языке

 

Topic: Public Relations

Public relations (PR) is the practice of managing the flow of information between an individual or an organization and the public. Public relations provides an organization or individual exposure to their audiences using topics of public interest and news items that do not require direct payment. The aim of public relations by a company often is to persuade the public, investors, partners, employees, and other stakeholders to maintain a certain point of view about it, its leadership, products, or of political decisions. Common activities include speaking at conferences, winning industry awards, working with the press, and employee communication.

 

Essential functions of public relations include research, planning, communication, dialogue and evaluation. 

Other public relations activities include:

  • Publicity events, pseudo-events, photo ops or publicity stunts

  • Speeches to constituent groups and professional organizations; receptions; seminars, and other events; personal appearances

  • Talk show circuit: a public relations spokesperson, or the client, "does the circuit" by being interviewed on television and radio talk shows with audiences that the client wishes to reach

  • Books and other writings

  • Collateral literature, both offline and online

  • Direct communication (carrying messages directly to audiences, rather than via the mass media) with, for example, printed or email newsletters

  • Blogs

  • Social media and Social networking services

Building and managing relationships with those who influence an organization or individual’s important audiences has a central role in doing public relations. Traditional public relations tools include press releases (a written or recorded communication directed at members of the news media for the purpose of announcing something ostensibly newsworthy) and press kits (a pre-packaged set of promotional materials of a person, company, or organization distributed to members of the media for promotional use) which are distributed to the media to generate interest from the press. Other widely used tools include brochures, newsletters and annual reports.

Video and audio news releases (VNRs and ANRs) are often produced and distributed to TV outlets in hopes they will be used as regular program content, with or without acknowledgment of the source. One emerging theme is the application of psychological theories of impression management.

After a public relations practitioner has been working in the field for a while, he or she accumulates a list of contacts in the media and elsewhere in the public affairs sphere. This "Rolodex" (a rolling device for cards) becomes a prized asset, and job announcements sometimes even ask for candidates with an existing Rolodex, especially those in the media relations area of public relations.

Astroturfing is the act of public relations agencies placing blog and online forum messages for their clients, in the guise of a normal "grassroots" user or comment.

Источник: wikipedia.org/wiki/Public_relations

 

Exercises

Ex.1. Find the English equivalents to the Russian phrases:

- убедить общественность

- вращающееся устройство для карточек

- вызвать интерес

- дополнительная литература

- ссылка на источник

- составить список контактных лиц

Ex.2. Answer the questions:

- What is the aim of 'public relations'?

- How many PR tools can you list?

- What is the purpose of a press-release?

- How does it differ from a press kit?

- Why is a kind of "Rodolex" called a prized asset?  

Video - What is PR?

 

Вас также может заинтересовать лекция Пола Холмса "PR и социальные сети" (1 час), проходившая в НИУ ВШЭ в апреле 2012 г.

Business Writing - Press-release

В деловом мире пресс-релиз (press-release) рассматривается не столько как документ, сколько как рекламный материал, который служит в первую очередь для краткого и оперативного информирования о событии (выставке, встрече, выступлении, выпуске продукции и т.д.).

 

Целевая аудитория

Прежде чем приступить к составлению пресс-релиза, нужно определиться с тем, кому он будет адресован и каким образом привлечь внимание этой аудитории. Именно понимание потребностей и интересов определенной, так называемой «целевой»  группы людей в значительной степени поможет в последующем подготовить запоминающийся текст.  Кроме того, нацеленность на определенную группу потребителей облегчит поиск средства массовой информации (газеты, журнала, сайта  и т.д.), где будет опубликован пресс-релиз. Эксперты в этой области рекомендуют обратить особое внимание на ключевую фразу, которая связала бы рекламируемую продукцию или услугу с теми людьми, которые их ищут. Эта ключевая фраза должна быть включена в заголовок и повторяться, по меньшей мере, три раза в тексте пресс-релиза.

 

Содержание пресс-релиза

Традиционный объем пресс-релиза – 1-2 страницы, но и 0.5 страницы могут содержать все важные факты, поэтому нужно следить за последовательностью изложения материала.

  • Первые три строчки должны содержать краткое содержание того, о чем пойдет речь в пресс-релизе. Здесь размещается информация о том, что является предметом обсуждения и почему, кто является главным действующим лицом, когда происходит или произошло событие  с указанием времени и даты, и, наконец, где происходит или происходило событие.

  • В последующих разделах в логическом порядке излагается суть, используя простые предложения и короткие параграфы, раскрывая вопросы, заданные в начале пресс-релиза

Занимаясь рассылкой пресс-релиза, важно помнить, что качественно подготовленный и  высоко информативный материал имеет меньше  шансов попасть в мусорную корзину редакций.

 

Структура пресс-релиза

  • В левом верхнем углу следует указать название и адрес организации, а также имя и телефон сотрудника, отвечающего за информацию, содержащуюся в пресс-релизе.

  • После заготовка может следовать фраза «ДЛЯ НЕМЕДЛЕННОГО ВЫПУСКА», если событие действительно срочное, или «ДЛЯ ВЫПУСКА  25 ДЕКАБРЯ».

  • Заголовок, в котором излагается содержание пресс-релиза, печатается заглавными буквами. В подзаголовке суть заголовка усиливается посредством фактической информации.

  • Далее следует основная часть пресс-релиза, которая начинается с указания города, где подготовлен пресс-релиз, и дата его выпуска. В первом предложении основной части вновь повторяется информация заголовка.

Пример пресс-релиза

Press-release: Sample

"Language learning opens the windows of our minds", says Secretary General

Strasbourg, 24.09.2004.

 

"Learning another language opens the windows of our minds”, said Terry Davis, the Secretary General, in Strasbourg today. Mr Davis was addressing colleagues in the Council of Europe in a speech marking the European Day of Languages on 26 September.

“Language learning is a powerful tool for building tolerant, peaceful and inclusive multicultural societies”, he said. “The experience of learning a new language helps to develop openess to other cultures and acceptance of different ways of life and beliefs. It raises awareness of linguistic and cultural diversity and promotes tolerance of people with a different lifestyle.”

More information: …

Press Contact
Council
Tel. ---------- Fax. -------------
E-mail: …

 

Из книги "Как составить деловой документ по-английски".

Смежные статьи о составлении деловых документов:

 

Буду признательна, если вы опубликуете ссылку на эту страницу.

 

 

 

Использование материалов рассылки возможно только с указанием автора и активной ссылкой на сайт www.english-2days.narod.ru.

До встречи в следующем выпуске.

Copyright©www.english-2days.narod.ru.2009-2017.All rights reserved.

 

   Рейтинг@Mail.ru Яндекс цитирования

Hosted by uCoz